Sådan får du dækket dit proteinbehov, når du træner

Danskerne motionerer og træner i fitnesscentre som aldrig før, og man kan roligt sige, at en fitnessbølge har ramt landet – og den ser ud til at være kommet for at blive. For fokus hos de trænende er bestemt ikke udelukkende rettet på træning for træningens skyld men snarere på, at man vil passe på og styrke sin krop for at gøre den stærkere og sundere.

Derfor er det også vigtigt, at man er yderst opmærksom på, hvordan man træner og ikke mindst, hvad man supplerer sin træning med i form af kost, tilskud og så videre. Protein er en basal og nødvendig del af den daglige kost, men når man træner, især når man træner for at opbygge muskelmasse, er det en god idé at sørge for et ekstra proteintilskud.

Protein er nemlig den vigtigste del, når det kommer til musklernes opbygning, og derfor er det en god idé at proteintilskud fra barer eller pulver indenfor rækkevidde. På denne måde får man nemlig en koncentreret mængde protein, der tilfredsstiller kroppens behov, og man behøver ikke spise en stor mængde, som man ville skulle med anden mad, for at få det samme proteinindtag.

Hav en proteinbar med i tasken, når du tager i fitnesscenter

proteinbar og proteinpulver i maaleske 300x200Som nævnt er det yderst populært at gå i fitnesscenter, når det er tid til at træne og motionere. Hvis man træner hårdt og intensivt, kan man dog opleve at gå helt og aldeles sukkerkold, når man er færdig med sin træning og skal gå, cykle eller køre hjem igen.

Til denne situation er det altså en god idé at have en proteinbar med i tasken – både fordi energiindholdet vil gå ind og regulere blodsukkeret men bestemt også, fordi det er bedst for muskelopbygningen at få et proteintilskud, så snart man har færdiggjort sin træning. Musklerne bliver nemlig hårdt belastet, når man træner dem hårdt, og de har brug for det ekstra protein for at genopbygge sine ødelagte celler og ikke mindst for at kunne vokse sig større og stærkere– hvilket jo er et formål med træningen i sig selv.

Derfor kan det altså anbefales at have en proteinbar eller to på lager, når man tager i fitnesscenteret: Man kan sørge for et ekstra skud energi og samtidig varetage resultatet af sin træning på bedste vis.

proteinpulver 3 skeer med forskellige typer protein pulver smag 1024x683

Proteinpulver er et god tilskud til både træning og vægttab

Udover at få et proteintilskud fra proteinbarer, kan man også ty til proteinpulver, når man træner. Det er et pulver, som man opløser i vand og for eksempel kan have med i sin vandflaske. Det er altså også en smart og nem måde, hvorpå man kan have sit kosttilskud med direkte ned i fitnesscenteret, og man kan få sit proteintilskud uden at skulle spise et større måltid – hvilket langt de fleste mennesker ikke har lyst til lige efter en hård omgang motionering.

Proteinpulver fås desuden som regel også med en række forskellige smagsvarianter, så man kan vælge den smag, man bedst kan lide. Proteinpulveret indeholder altså, ligesom proteinbaren, en større og koncentreret mængde protein, som kroppen hurtigt kan optage efter endt træning. Særligt pulveret fordi det netop indtages i flydende form. Udover at medvirke ved muskelopbygningen, går proteinpulver også ind og hjælper på at afbalancere blodsukkeret. Dette giver en større mæthedsfornemmelse, og virker dermed også i forbindelse med vægttab.

Der er altså bestemt en lang række fordele ved at benytte sig af proteintilskud fra barer eller pulver, når man træner: Man styrker og varetager resultatet af sin træning, og man regulerer samtidig kroppens blodsukker og umiddelbare sult efter træning.

Add Comment

Huge selection of Cheap Youth T.J. Carrie Black Jerseys are offered here